La mise en relation des 2 compagnies s’effectue en premier lieu au moyen de matériaux chorégraphiques séquencés permettant l’élaboration en commun d’un possible artistique et chorégraphique respectueux des singularités d’écriture et des parcours réciproques. Ceci implique incidemment le renouvellement des savoirs faire et induit la mise en perspective de ce qui déroute et oriente les pistes de recherche à venir.
Forever Once Upon a Time
Tuning (accorder): acte d'établir une relation sensée entre une chose et une autre
Observations - Questions
Documentation matérielle : Photographique
Les documents filmiques – captations et montages
De cette première série de documents sélectionnés par le chorégraphe Samuel Mathieu, s’organise en quelque sorte un canevas d’éléments dans lesquels l’image révèle des données plastiques utiles à l’analyse.
Les danseurs s’impliquent et communiquent des variables d’intensité différenciées laissant apparaître selon leurs individualités des formes qui en l’état de recherche actuelle du laboratoire sont parfois remarquables par l’aspect de détail de leurs expressivités et de leurs puissances esthétiques:
ex : Le bas de jambe et les pieds dans l’exécution de mouvement descendant
Document : Duo d’Improvisation
ex : l’utilisation ludique de l’aérosol qui dessine dans l’espace par projection en associant le son, voire l’odeur (valeur de l’utilisation de l’objet extrinsèque à la danse faisant corps avec la prégnance de l’engagement par la physicalité).
Un temps nécessaire de visionnage et de partage d’appréciation est requis pour appréhender l’ensemble des propositions recueillies sous forme d’éléments traces par ces outils filmiques.
À partir de l’expérience effective du laboratoire quels sont les mots qui viennent à l’esprit de chacun des participants pour qualifier les différents moments de danse déjà vécus selon les séquences retenues ?
ex : à partir du document H.improvisation : le mot Frissons
Ces mots auront une valeur indicielle et pourront être les vecteurs d’une discussion prochaine sachant qu’au demeurant il ne s’agit pas pour autant de caractérisation esthétique.
Ce qui se tisse par les liens à partir des frictions du sensible dans l’exercice dansé du laboratoire se révèle au travers des moments de fermeture et de retrait.
Question
Pouvez-vous indiquer à quels moments ont été ressenties ces fermetures et qu’ont dès lors permis les retraits ?
De quelle nature sont-ils vus du point de vue du danseur ?
En vue
La Réalisation (d’un projet de création) correspond au moment où la chose est elle-même dans son effectuation mais aussi dans sa réflexion.
Estat de la situació 01
Estat de la situació 01
L’inici
de la relació de les dues companyies
es realitza en un primer moment per mitjà de materials coreogràfics seqüenciats
que permeten d’elaborar en comú una possibilitat artística respectuosa de les
singularitats d’escriptura i de trajectòria recíprocs. Això implica, de forma
fortuita, la renovació dels sabers pràctics i indueix la posada en perspectiva del
que desorienta i orienta les pistes de recerca futures.
Els documents fílmics – captació i
muntatges
D’aquesta
primera sèrie de documents seleccionats pel coreògraf Samuel Mathieu, s’organitza,
d’una certa manera, un esboç d’elements dels quals la imatge revela dades
plàstiques útils a l’anàlisi.
Els
ballarins s’impliquen i comuniquen variables d’intensitat diferenciada. En funció
de llurs individualitats, deixen aparèixer formes que, en l’estat actual de la
recerca del laboratori, són
sovint remarcables, tant pel detall de l’expressivitat com per llur potència
estètica.
exemple
: la cama i els peus en l’execució de moviment descendent.
Document:
Duo d’impovització
exemple:
l’ús lúdic de l’aerosol que dibuixa en l’espai per projecció, en hi associant
el so, i fins i tot l’olor (valor de l’ús de l’objecte estranger a la dansa
fent un tot únic amb la força de la implicació dels éléments físics).
Un
temps necessari per observar i per compartir les observacions és un requisit per
tal de copsar el conjunt de les proposicions recollides com a elements per
aquestes eines fílmiques.
A
partir de l’experiència efectiva del laboratori, quines són les paraules que són
evocades en primer lloc per cada participant
per qualificar els diferents moments de dansa viscuts abans en funció de les seqüències
seleccionades ?
ex : a
partir del documents H.improvisation : la paraula “calfred”
Aquestes
paraules tindran un valor d’indici i podran ser els vectors d’una propera
discussió, tot i sabent que no es tracta pas, malgrat tot, d’una característica
estètica.
El que
es teixeix gràcies als lligams nascuts de les friccions de la sensibilitat durant
l’exercici de dansa en el laboratori, es manifesta a través de moments de
tancament i de retirada.
Pregunta
Ens
podeu indicar a quins moments s’han notat aquests tancaments, els quals, en
consequència, han permès les retirades?
De
quina manera són percebuts, des del punt de vista del ballarí?
(Actualment)
La
Realització (d’un projecte de creació) correspon al moment en el que l’acte
s’està realitzant efectivament, i també inclou la seva reflexió.